Mediaplanering

Att göra som man alltid gjort innebär sällan att man får samma resultat.
När man vet vilka kanaler som faktiskt renderar effekt och man kan köpa dessa till en relevant kostnad, ja då är ju medieinköp väldigt kul! Inte alla delar vår inställning, men så tycker vi. Vi älskar att jobba med det vi gör, det vill säga att få välja vilka mediekanaler som ska få kommunicera ert budskap. Genom att kombinera vår storlek av mediainköp tillsammans med en gedigen kunskap för branschen kan vi välja ut rätt kanaler till rätt kostnad. Som kund får ni allt överskådligt presenterat, ta del av samtliga ordererkännanden samt behålla originalfakturan från leverantören för att säkerställa vårt oberoende i de medier vi rekommenderat dig som kund. Mängden avrapporteringar och uppföljningar under året bestämmer ni som kund. Oavsett önskemål så finns vi med dig hela vägen, hela året.
En kampanj behöver inte alltid vara kopplad till renodlad försäljning, även om våra återkommande uppdrag ofta är det. Det som brukar vara synonymt för reklamkampanjer är att man vill ”nå lite extra många under en specifikt utvald period”. För att göra det kostnadseffektivt behövs en god mix av olika kanaler där man låter kanalernas unika förutsättningar leda till det önskade slutresultatet. Advisory har genomfört kampanjer med mål allt ifrån renodlad försäljning i butik och driva trafik till en E-handel till att skapa intresse och besökare till en mässa/event.